Peribadi

Warna Baju Raya Yang Popular Tahun 2011

Tahun lepas kami  tak beli baju  baharu, jadi tahun ini bertukar perlu beli baju yang baharu.  Anak² saya dah remaja ( 12 – 19 tahun ) jadi warna baju mengikut pilihan mereka.

Bila lelaki yang buat pilihan, barulah saya dan Intan mengikut warna mereka. Along nak warna cream/cokelat, Angah nak warna merah hati. Bila undi, Intan vote Along, jadi ikut suara majoriti.

Membebel jugalah si Angah tu sebab terpaksa mengalah dengan Along. Masing² ada ego tersendiri, kan.

“Along tu gelap sikit Ngah…dia tak sesuai warna merah hati… tahun depan mama ikut pilihan Angah pula ye…”

Bukan saja balik kampung beraya kena bergilir, nak pilih warna baju melayu pun kena bergilir ikut pilihan anak².

Untuk dua pasang baju melayu lengkap ( samping dan songkok ) berharga hampir RM 500. Belum kasut, belum baju lain. Masa anak² umur 3-12 tahun, RM 500 tu dah boleh beli baju mereka 3-4 pasang.

Belum bahagian Intan.

Sekarang saya ‘hilang kuasa’ membuat pilihan ke atas mereka. Kami cuma keluar membeli belah bersama tetapi peranan saya hanya diperlukan di kaunter juruwang…sob ….sob…. sob….:cry:

Jom undi warna baju raya tahun ni… kita tengok warna apa yang menduduki carta popular 2011.

[polldaddy poll=5435679]

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus, sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan. Untuk biodata penuh boleh lihat di Biodata Kujie

40 thoughts on “Warna Baju Raya Yang Popular Tahun 2011

  1. Yang lelaki pakai baju raya tahun lepas yg baru sempat sekali pakai jer tu…kaler purple…tapi yg anak lelaki kecil ni dah tak muat, cari kaler lain lah..pilih merah bata… So yg pompuan ikut jer lah mana2 baju yg ada….
    Jom terjah post menarik dari kakza ..Koleksi Aqeela – sempena RamadhanMy Profile

  2. Kalau dulu semasa belum berumahtangga emak sediakan baju Melayu saya pilih warna kerana emak memag tukang jahit baju. Bila sudah berumahtangga tidak berpeluang memakai hasil jahitan tangan emak lagi. Rindu dengan baju jahitan jahitan emak

  3. Dah besar2, dulu masa kecik2 kita belikan warna apa pun diorang pakai, tak ada komplen, la ni dah pandai pilih sendiri, kalau tak ikut, muncung panjang sedepa….

  4. tahun ni hitam dan kelabu , tp dah tk de tema ni .. main hentam je sbb kalau beli memang susah nak ada semua kaler lain2 saiz.. ayah hitam , una n baby hitam , kakak pepel , ibu kelabu .. kehkehkeh
    Jom terjah post menarik dari puanbee ..Tagline !My Profile

  5. Tahun ni pilih warna kelabu. upah menjahit bagi sepasang baju melayu naik lagi sepuluh hinggit – RM80. Hantar sebelum puasa hari tu tapi 2/3 ari lepas orang tu baru talipon tanya nak belah tepi baju tu ke tidak. Ini bermakna baju melayu saya belum siap lagi 😥
    Jom terjah post menarik dari wachak ..Wordless Wednesday – Macam Raya PunyaMy Profile

  6. Berdasarkan perkembangan fesyen sekarang,dijangka warna-warna shocking akan menjadi trend.Penggunaan colour block juga mempengaruhi pemilihan warna.Bagi segi cutting pulak,baju melayu yang cekak musang lagi best!.

    Seeloknya,biarlah baju melayu itu menggunakan warna plain.Nampak formal.:).

    *ada gaya jadi fashion police?Bhahhaha
    Jom terjah post menarik dari haiqal ..Minuman Pelik?My Profile

Comments are closed.